W trakcie konferencji "Doskonalenie Organizacji" zorganizowanej kilka dni temu przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie przedstawiłem referat pt. "ROLA ZARZĄDU W ZAPEWNIANIU CIĄGŁOŚCI FUNKCJONOWANIA ORGANIZACJI"
Oprócz dyskutowania roli zarządu zwróciłem uwagę na podstawowe obowiązki działów biznesowych, do których między innymi zaliczyłem:
- określenie krytycznych procesów;
- podanie maksymalnych dopuszczalnych czasów przestoju poszczególnych procesów;
- wskazanie krytycznych zasobów;
- akceptacja alternatywnych możliwości;
- zapewnienie właściwego finansowania projektu;
- zapewnienie właściwego wsparcia organizacyjnego.
Podkreślałem, że to właśnie działy biznesowe powinny być głównymi zainteresowanymi gdyż to one:
- zapłacą za dostarczone rozwiązanie;
- będą korzystać z rozwiązań w sytuacji katastrofy;
- będą docelowo (przez klientów) rozliczane ze skuteczności zastosowanych rozwiązań.
Więcej znajduje się w publikacji pokonferencyjnej, w naszym artykule: Syta J., Tkaczyk S., Rola zarządu w zapewnianiu ciągłości funkcjonowania organizacji. Praca zbiorowa Sikora T. [red.], Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie 2010
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Dzień dobry. Komentarze na tym forum są moderowane